1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak zmienić meta tytuł i opis strony dla wyszukiwarek?

Jak zmienić meta tytuł i opis strony dla wyszukiwarek?

POMOC W TWORZENIU STRONY INTERNETOWEJ

Ostatnia aktualizacja: 2023-04-06

Tytuł (meta tytuł) oraz opis (meta opis) to bardzo ważne ustawienia każdej strony. To właśnie tytuł i opis wyświetlane są w wynikach wyszukiwarek i w głównej mierze decydują o tym, czy użytkownicy klikną w link kierujący do Twojej strony. Ustawienie tytułu i opisu strony to najważniejszy krok w optymalizacji strony dla wyszukiwarek (SEO).

Tak wygląda tytuł i opis strony w wynikach wyszukiwania Google:

wyniki wyszukiwania tytuł i opis strony
wyniki wyszukiwania tytuł i opis strony<br>

Tytuł i opis informują użytkowników o tym co jest na stronie i mogą znacznie podwyższyć klikalność w linki do twoich stron.

Tytuł każdej strony powinien być niepowtarzalny.

Jak ustawić tytuł i opis strony?

1. Wejdź w ustawienia strony klikając śrubkę w górnej nawigacji.

ustawienia strony ikona
ustawienia strony ikona<br>

2. Przejdź do zakładki SEO. Uzupełnij odpowiednie pola

  • Meta tytuł - Meta tytuł, zwany także tytułem strony wyświetlanym w wyszukiwarkach, odgrywa kluczową rolę w optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO). Optymalna długość meta tytułu to 40-60 znaków lub 430 pikseli. Trzymanie się tej długości zwiększa szansę na poprawne wyświetlenie tytułu w wynikach wyszukiwania. Chociaż nie ma dokładnego limitu znaków ze względu na różnice w szerokościach ekranów różnych urządzeń, wyniki wyszukiwania Google zwykle wyświetlają do 600 pikseli szerokości. 
  • Meta opis - meta opis to krótki opis strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Choć nie jest to wymagane pole, zaleca się jego uzupełnienie. W przypadku pozostawienia go pustym, wyszukiwarka może próbować wyświetlić fragment tekstu ze strony, co nie zawsze jest optymalne. Optymalna długość meta opisu to 120-160 znaków lub 920 pikseli.

W tej zakładce znajdziesz również podgląd SERP (Strony Wyników Wyszukiwania), który pozwala zobaczyć, jak strona może wyglądać w wynikach wyszukiwania. Jest to wygodne narzędzie, które umożliwia ocenę czy tekst będzie dobrze prezentowany, czy też nie jest za długi lub za krótki. Zaleca się unikanie użycia samych WIELKICH LITER w tytułach, ponieważ mogą być trudne do odczytania przez użytkowników wyszukiwarki i mogą ograniczyć liczbę znaków wyświetlanych przez Google.

ustawienia strony meta tytuł i meta opis
ustawienia strony meta tytuł i meta opis<br>

3. Zapisz ustawienia i opublikuj witrynę.

Zmiany zostaną natychmiast zaimplementowane w opublikowanej witrynie.

Jak przyspieszyć aktualizację zmian w wynikach wyszukiwania?

Niestety, nie mamy bezpośredniego wpływu na czas, który zajmuje aktualizacja tytułów i opisów w indeksach wyszukiwarek. Decydują o tym algorytmy i procesy aktualizacyjne poszczególnych wyszukiwarek. Jednak istnieje sposób, abyś mógł przyspieszyć ten proces, szczególnie w przypadku wyszukiwarki Google.

Panel Google Search Console umożliwia zarządzanie i monitorowanie obecności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Aktualizując stronę za pośrednictwem tego narzędzia, możesz skrócić czas oczekiwania na zmiany w wynikach wyszukiwania. Po wprowadzeniu zmian na stronie, zalecamy skorzystać z opcji ponownego zindeksowania strony.

Panel Google Search Console > Sprawdź URL > Poproś o zindeksowanie

Uwaga! Jeżeli algorytm wyszukiwarki uzna, że Meta opis strony nie odpowiada treści strony to opis zostanie zastąpiony wyrywkiem tekstu ze strony.

Zobacz też: Jak zmienić tytuł i opis strony wpisu w kolekcji BLOGI?

Zobacz też: Wskazówki SEO dla początkujących.

Stwórz własną stronę internetową w kreatorze stron www Najszybsza.

Jak możemy Ci pomóc?

© 2020-2024 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl