1. Strona główna
  2. Blog
  3. Strona internetowa czy fanpage na Facebooku? Co wybrać?

Strona internetowa czy fanpage na Facebooku? Co wybrać?

2021-03-18
Igor Bokun
laptop własna strona internetowa

Pracuj na siebie, nie na Facebook'a

Zakładasz fanpage na Facebooku i mozolnie pracujesz nad wartościowymi treściami, a jednocześnie nad zdobywaniem odbiorców. Popularność stron na FB jest nieprzypadkowa - stronę taką można założyć w parę minut i natychmiast zacząć budować zasięg dzięki mechanizmom społecznościowym.

Warto jednak poznać ograniczenia i wady takiego sposobu wykorzystywania własnych treści, szczególnie, że istnieje proste rozwiązanie, by problemom tym zapobiec. Tym rozwiązaniem jest własna strona internetowa.

Oto główne wady postawienia swojej obecności w sieci wyłącznie na Facebooku czy innych mediach społecznościowych.

Post na FB jak kamień w wodę

Twój wpis na FB ma krótki czas życia, bardzo krótki. Wystarczy, że minie kilka dni i pojawią się nowe wpisy na Twojej stronie FB, a materiał tworzony z takim wysiłkiem przepada jak kamień w wodę. Nie oszukujmy się - szansa, że ktoś odszuka Twój stary post na FB w przyszłości jest niewielka. Nie dość, że jest to frustrujące, to wymaga z Twojej strony ogromnego wysiłku na utrzymywanie widowni dzięki ciągłemu publikowaniu nowych, atrakcyjnych treści. Jeśli nie machasz rękami, to toniesz.

Jeśli ten sam materiał umieścisz na swojej stronie internetowej, rozpoczniesz budowanie swojego własnego cyfrowego kapitału. Google dołączy Twoją stronę do indeksu i zaczniesz docierać do osób dzięki funkcji wyszukiwania google. Zyskasz w ten sposób darmowy ruch, który jest ruchem wysokiej jakości - docierają co Ciebie te osoby, które są zainteresowane publikowanymi przez Ciebie materiałami.

Wojna gigantów Ci szkodzi

Ci dwaj giganci: Facebook i Google to silna konkurencja. Google rządzi w świecie świadomego wyszukiwania, Facebook w świecie społecznościowego "przeglądania" podobnego do skakania po kanałach TV. Te firmy niechętnie patrzą na siebie i utrudniają sobie wzajemnie życie.

Wyszukiwanie zdominowane przez Google działa lepiej jeśli treści są zgromadzone na stronie internetowej (arena Google). Z drugiej strony Facebook preferuje wpisy, które nie zawierają linków do zewnętrznych stron. Każdy z gigantów chce jak najbardziej odizolować swój świat, od świata rywala. W efekcie tracisz na tym Ty i Twoje treści.

Konkurencja o uwagę

Twoja strona na Facebooku nie jest jedyną, która pojawia się odwiedzającemu. Cały czas masz dużą konkurencję innych miejsc, które walczą o uwagę Twojego użytkownika. Od utraty tej uwagi dzieli Cię jeden ruch palcem po ekranie smartfona.

Gdy użytkownik jest na Twojej stronie, to masz jego uwagę na wyłączność. Może jedynie na kilka minut, ale jest to spora różnica. Łatwiej i na więcej sposobów możesz mu zaproponować to, w czym się specjalizujesz.

Ograniczony zasięg

Nie masz wpływu na to, kto z osób lubiących Twoją stronę zobaczy Twój nowy wpis na FB. Poufny algorytm Facebooka decyduje o zasięgu Twojej strony. Wiele osób zauważa, że po pierwszej fazie zachęcająco dużego zasięgu, w miarę rozwoju Twojej strony zasięg jakby malał i musisz zacząć kupować reklamę, by się rozwijać.

Mając własną stronę z wartościowymi treściami możesz w łatwy sposób zaproponować odwiedzającym dołączenie do newslettera. Teraz, mając adresy e-mail Twoich odbiorców, masz z nimi bezpośredni, w pełni nieograniczony kontakt i tylko od Ciebie zależy z kim i w jakiej sprawie się skontaktujesz.

Utrata dorobku i wizerunku

Jest to całkiem realne zagrożenie. Sieci społecznościowe, w tym FB, znane są z blokowania kont, których treści nie są zgodne z regulaminem. Problem w tym, że to sensowna w założeniu działanie, w praktyce pozostawia wiele do życzenia. Gdy Twoja strona na FB zostanie zablokowana, nie jest łatwo doprowadzić do jej ponownego przywrócenia. Dodatkowo sprawdzenie ogromnej ilość stron FB w przyszłości będzie wymagać stosowania sztucznej inteligencji do określania zgodności z regulaminem, a inteligencja sztuczna, póki co daleka jest od ideału.

Kolejne wyzwanie stanowią negatywne recenzje na FB. Nawet jeśli nie ma wątpliwości, że recenzja jest niezgodne z prawdą, to nie masz pełnej kontroli nad możliwością jej usunięcia.

Gdy masz własną stronę internetową, to masz pełną kontrolę na swoim treściami.

Twoja strona internetowa w centrum

Czy zatem należy całkowicie zrezygnować z zasilania sieci społecznościowych swoimi treściami?

Nie, Facebook jest świetnym narzędziem, który może w dużym stopniu przyczynić się do Twojego sukcesu w Sieci. Ważny jest jednak odpowiedni wybór środka ciężkości. Jest wiele zalet w umieszczeniu Twojej strony internetowej w centrum i wykorzystywaniu innych narzędzi, jak Facebook, jako wspierających satelitów. W końcu poświęcasz cenny czas, by budować Twój kapitał w Sieci! Centrum więc powinno być Twoje!

Kreator stron internetowych Najszybsza.pl pozwala Ci na szybkie, samodzielne zbudowanie profesjonalnej i atrakcyjnej strony internetowej. W naszym wyjątkowym planie FREE możesz rozpocząć swoją mocną obecność w internecie całkowicie za darmo. Twoja strona będzie miała najwyższe parametry jakościowe oraz otrzymasz wszelkie niezbędne narzędzia, do skutecznego pozycjonowania. Jeszcze nigdy stworzenie wysokiej jakości strony internetowej nie było takie proste i szybkie.

Specjaliści zgodnie twierdzą, że trzeba poczekać nawet kilka miesięcy, zanim osiągniemy pełen potencjał odwiedzin naszej strony z wyszukiwania w Google. Nie zwlekaj więc! Już dziś zbuduj swoją stronę internetową w Najszybsza.pl i zacznij gromadzić swój cyfrowy kapitał na przyszłość.

Zdjęcie: Monoar Rahman - Pexels

Znasz kogoś, kto szuka kreatora szybkich stron www? Udostępnij mu ten wpis. Dziękujemy!

Stwórz własną stronę internetową w kreatorze stron www Najszybsza.

Jak możemy Ci pomóc?

Ostatnie wpisy na blogu

© 2020-2024 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl