AMP
SEO

Czy AMP wpływa na SEO strony?

2020-06-07

Czy zastosowanie AMP HTML w budowie strony internetowej ma wpływ na SEO?

SEO czyli optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (ang. Search engine optimization) to szereg ulepszeń, które możemy wprowadzić na stronach aby były lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania w Google, Bing, Yahoo.

TAK! Format AMP wpływa pozytywnie na SEO!

Chociaż sama konstrukcja strony AMP nie jest wskaźnikiem, który wpływa na pozycję w rankingu to jednak SZYBKOŚĆ ładowania strony jest brana pod uwagę w rankingu mobilnych wyników wyszukiwania Google. W czerwcu 2018 roku Google dokonał aktualizacji w swoich algorytmach tzw. speed update i od tego czasu szybkość ładowania witryny wpływa na jej pozycję w wyszukiwarce. Wyszukiwarki lubią SZYBKIE strony. Strony AMP zbudowane są z komponentów przyjaznych SEO takich jak AMPHTML, AMP JS i AMP Cache. Są bardzo szybkie a to wpływa pozytywnie na SEO.

Co mówią statystyki?

Przykłady i historie witryn udostępniane przez Google AMP Project jednoznacznie wskazują, że wdrożenie formatu AMP pomaga w osiągnięciu lepszych statystyk stron m.in: niższy wskaźnik odrzuceń (bounce rate), dłuższy czas przebywania na stronie, większa liczba odsłon stron w trakcie trwania sesji, wyższy wskaźnik kliknięć.

2x dłuższe wizyty

Użytkownicy spędzają na stronie AMP 2x więcej czasu w porównaniu z poprzednią wersją strony bez AMP.

20% wzrost CTR

CTR czyli współczynnik klikalności to wskaźnik określający, jak często klikają Twoją stronę osoby, które ją widziały w wynikach wyszukiwania. Dobrze aby ten wskaźnik był wysoki. Strony AMP notują zarówno wzrost Współczynnika klikalności (CTR) z wyników wyszukiwania jak i wzrost Współczynnika klikalności (CTR) już na stronach docelowych np. podczas zakupów w sklepach internetowych.

4x szybsze strony

Strony AMP są średnio 4x szybsze od swoich poprzednich wersji bez AMP. Przykładowo zamiast 8 sekund ładują się w 2 sekundy. Dowiedz się jak sprawdzić szybkość strony mobilnej.

40% spadek Bounce Rate

Bounce Rate czyli współczynnik odrzuceń to wskaźnik określający jaka część odwiedzających Twoją stronę internetową opuściła ją bez przejścia do innej podstrony. Dobrze, jeśli ten wskaźnik był niski. Strony AMP notują spadki wskaźników odrzuceń średnio o 40%. Użytkownicy nie opuszczają stron, które błyskawicznie pokazują treść.

10x mniej transferu

Strony AMP używają średnio 10x mniej transferu danych niż wersje bez AMP, co znacznie obniża koszty ich utrzymania.

90% zadowolonych właścicieli stron

90% właścicieli stron AMP zauważyło po wdrożeniu AMP wzrost wskaźnika klikalności w mobilnych wynikach wyszukiwania, dłuższe sesje oraz mniejszy wskaźnik odrzuceń. Wszystko to wpłynęło na wzrost liczby odwiedzających stronę.



Powyższe statystki zostały zebrane z dostępnych źródeł takich jak: Blog Amp.dev, serwis Search Engine Watch, Blog Webmasters Google, serwis Moz, kanał YouTube Amp.dev.
Znasz kogoś, kto szuka kreatora stron www? Udostępnij mu wpis. Dziękujemy!

Zbuduj stronę internetową

Zbuduj stronę internetową dla siebie lub swojej firmy. Szybko, łatwo, samodzielnie. Stronę z najlepszymi parametrami jakościowymi dla wyszukiwarek. Na każdy ekran.
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania? Skontaktuj się z nami: info@najszybsza.pl