1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak podłączyć analitykę Google Ads na stronie?

Jak podłączyć analitykę Google Ads na stronie?

Dostępne w planach:

Google Ads (dawniej Google AdWords) to platforma reklamowa firmy Google, która umożliwia promowanie produktów i usług w wynikach wyszukiwania Google, na stronach partnerów oraz w różnych aplikacjach i witrynach. Dzięki integracji Google Ads ze swoją stroną internetową możesz śledzić efektywność kampanii, mierzyć konwersje i lepiej zarządzać budżetem reklamowym.

Jak działa Google Ads?

W panelu Google Ads samodzielnie ustawiasz budżet kampanii, dobierasz słowa kluczowe i targetujesz reklamy do odpowiednich użytkowników. Twoje reklamy mogą pojawić się w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów, np. w serwisach informacyjnych lub w aplikacjach mobilnych. Aby mierzyć skuteczność działań reklamowych, warto podłączyć do strony identyfikator śledzący Google Ads.

Jak podłączyć identyfikator Google Ads do witryny?

Krok 1. Zainstaluj tag Google (Google Tag)

Zanim podłączysz Google Ads do swojej witryny, upewnij się, że zainstalowany jest Google Tag – to skrypt śledzący, który umożliwia integrację z usługami Google (np. Google Analytics 4 i Google Ads). Bez tego tagu śledzenie konwersji nie będzie możliwe.

Zobacz: Jak podłączyć Google Analytics 4 (Google Tag)

Krok 2. Uzyskaj identyfikator śledzenia Google Ads.

Identyfikator śledzenia (tracking ID) wygląda tak: AW-XXXXXXXXXi jest używany do śledzenia konwersji i integracji strony z systemem Google Ads.

🛑 Uwaga! Nie pomyl identyfikatora śledzenia z ID konta Google Ads, które jest zwykłym numerem w formacie 123-456-7890 Służy do logowania, zarządzania kontem reklamowym, fakturami itd. Nie wkleja się go do strony w celu śledzenia.

Jak uzyskać identyfikator śledzenia:

1. Wejdź na https://ads.google.com i zaloguj się na swoje konto Google Ads.

2. Kliknij ikonę „Narzędzia”, a następnie wybierz:

Menedżer danych → Tag Google → Zarządzaj

google ads menedzer danych, zarządzaj tag google
google ads menedzer danych, zarządzaj tag google

3. Przejdź do zakładki „Administracja” → „Zarządzaj tagiem Google”.

zarządzanie tagiem google dla google ads
zarządzanie tagiem google dla google ads

4. W tabeli „Miejsca docelowe” znajdziesz swój identyfikator śledzenia Google Ads – zaczyna się od AW-XXXXXXXXX. Skopiuj go – będzie potrzebny w kolejnym kroku.

google ads identyfikator pomiaru
google ads identyfikator pomiaru

Krok 3. Dodaj Identyfikator śledzenia Google Ads w ustawieniach witryny.

1. Zaloguj się do swojego konta w kreatorze Najszybsza

2. Przejdź do Witryny → Ustawienia witryny → Analityka

3. W polu Google Ads wprowadź skopiowany wcześniej identyfikator Google Ads w formacie AW-XXXXXXXXXXX

identyfikator śledzenia google Ads gtag
identyfikator śledzenia google Ads gtag<br>

4. Zapisz ustawienia witryny.

Dodanie w ustawieniach witryny Identyfikatora pomiaru spowoduje automatyczne wstawienie na każdej stronie witryny kodu, który śledzi kliknięcia reklam przez użytkowników i przejścia do Twojej witryny.

Krok 4. Ustaw śledzenie konwersji na wybranej podstronie

Zidentyfikuj stronę konwersji w swojej witrynie. Na przykład może to być:

  • Strona „Dziękujemy za złożenie zamówienia”, która wyświetli się klientowi po dokonaniu zakupu w sklepie internetowym
  • Strona "Dziękujemy za wypełnienie formularza", która wyświetli się użytkownikowi po wysłaniu formularza.
  • Może to być jednak dowolna strona w witrynie, która jest dla ciebie wartościowa i chcesz mierzyć konwersje z niej.

👉🏻 ZobaczJak skonfigurować śledzenie konwersji zakupu w Google Ads dla sklepu internetowego

Ostatnia aktualizacja: 2025-07-19

Jak możemy Ci pomóc?

Zajrzyj do Centrum Pomocy ze wskazówkami jak zaprojektować i skonfigurować stronę.

Możesz zlecić nam stworzenie strony lub sklepu w atrakcyjnej cenie.

Skontaktuj się z nami. Zapewniamy profesjonalną i szybką pomoc techniczną.


© 2020-2025 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl

Prywatność

Korzystając z naszej witryny zgadzasz się na stosowanie przez nas cookies. Używamy niezbędnych cookies oraz opcjonalnych.

Polityka prywatności