1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak włączyć analitykę Google Analytics dla e-commerce

Jak włączyć analitykę Google Analytics dla e-commerce

POMOC W TWORZENIU STRONY INTERNETOWEJ

Ostatnia aktualizacja: 2024-01-01

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, warto włączyć analitykę Google Analytics dla e-commerce. Dzięki temu narzędziu będziesz mógł uzyskać wgląd nie tylko w ogólne statystyki ruchu ale również w monitorowanie konwersji i analizowanie przychodów.

Zaawansowana analityka Google Analytics dla e-commerce oferuje wiele cennych informacji na temat zachowań użytkowników w sklepie oraz osiągniętych wyników sprzedażowych. Możesz dowiedzieć się m.in:

  • jakie produkty są najczęściej wyświetlane
  • jakie produkty są najczęściej dodawane do koszyka
  • jakie kategorie cieszą się największym zainteresowaniem
  • jakie produkty przynoszą najwięcej przychodu
  • jakie produkty są najczęściej kupowane
  • jakie generujesz przychody w sklepie
  • jaka jest liczba kupujących i kupujących po raz pierwszy
  • poznasz średnie przychody z zakupów na użytkownika
  • możesz śledzić konwersje w sklepie
  • poznasz średnią wartość zamówienia
  • poznasz kanały marketingowe, które przyczyniają się do generowania sprzedaży
  • poznasz ścieżkę do zakupu klienta i konwersje podczas każdego kroku zakupu

Dzięki tym danym będziesz mógł zobaczyć, które obszary sklepu przynoszą najlepsze rezultaty, pozwoli Ci to lepiej zoptymalizować swoją witrynę, strony produktów a w efekcie zwiększyć sprzedaż i generować większe przychody.

Przykładowe statystyki dotyczące produktów:

analityka e-commerce Google Analytics
analityka e-commerce Google Analytics<br>

Jak włączyć Google Analytics dla e-commerce

Większość zdarzeń, które mają miejsce w sklepie internetowym (np. ruch na stronach produktów) odnotowywane są w Google Analytics automatycznie. Wystarczy, że uzupełnisz Identyfikator śledzenia w ustawieniach witryny, a dane będą przesyłane do GA.

Zobacz: Jak dodać główny identyfikator śledzenia Google Analytics do witryny

Aby powiadamiać Google Analytics o bardziej szczegółowych zdarzeniach w Twoim sklepie m.in. o zakupach poszczególnych produktów i przychodach w sklepie możesz aktywować tę funkcjonalność na stronie Podziękowania za zamówienie.

1. Wejdź do kreatora stron i wybierz stronę sklepową "Podziękowanie za zakupy". Jest to strona, która wyświetlana jest klientowi po dokonaniu zakupu w Twoim sklepie internetowym.

podziekowanie za zakupy
podziekowanie za zakupy<br>

2. Na stronie "Podziękowania za zakupy" kliknij w widżet "Komunikat dziękujemy" i przejdź do jego ustawień w inspektorze.

komunikat dziękujemy
komunikat dziękujemy<br>

3. W ustawieniach widżeta wybierz opcję "Wysyłaj do GA"

wysyłanie danych do Google Analytics e-commerce
wysyłanie danych do Google Analytics e-commerce<br>

4. Zapisz i opublikuj witrynę.

Od tej pory dane dotyczące sprzedaży produktów będą wysyłane do Google Analytics.

Jakie dokładnie dane wysyłane są do Google Analytics po aktywacji tej funkcji?

  • wartość transakcji
  • koszty dostawy
  • id transakcji
  • waluta transakcji
  • nazwy zakupionych produktów
  • liczby zakupionych produktów
  • kategorie zakupionych produktów
  • ceny zakupionych produktów

Jeżeli potrzebujesz pomocy w konfiguracji tej funkcji lub masz pytania skontaktuj się z nami.

Stwórz własną stronę internetową w kreatorze stron www Najszybsza.

Jak możemy Ci pomóc?

© 2020-2024 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl