1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak podłączyć na stronie Google Analytics 4?

Jak podłączyć na stronie Google Analytics 4?

POMOC W TWORZENIU STRONY INTERNETOWEJ

Ostatnia aktualizacja: 2022-01-27

Witrynę z planem płatnym BASIC, PRO lub SHOP możesz łatwo połączyć z najbardziej popularnym serwisem analizującym ruch na stronie - Google Analytics. Wystarczy, że wkleisz Identyfikator pomiaru w odpowiednie pole w ustawieniach witryny.

Zalety Google Analytics

Jedną z głównych korzyści jest możliwość śledzenia ruchu na stronie internetowej. Google Analytics umożliwia monitorowanie liczby odwiedzin, źródeł ruchu oraz popularności poszczególnych stron. Dzięki temu możesz dowiedzieć się, skąd pochodzą użytkownicy, czyli czy trafili na Twoją stronę poprzez wyszukiwarkę, reklamy czy linki z innych stron.

Kolejną ważną zaletą jest możliwość śledzenia zachowań użytkowników na stronie. Google Analytics dostarcza informacji na temat czasu spędzonego na stronie, liczby odwiedzonych stron, wskaźnika odrzutów oraz ścieżek nawigacyjnych. Dzięki tym danym możesz ocenić, jak użytkownicy poruszają się w Twojej witrynie, które strony są najbardziej popularne, a które wymagają poprawy. Pozwoli Ci to zoptymalizować stronę pod kątem użyteczności i przekonać użytkowników do dokonania zakupu.

Dodatkowo, Google Analytics oferuje analitykę e-commerce czyli możliwość śledzenia konwersji i osiągniętych wyników sprzedażowych. Dzięki temu możesz monitorować liczbę zamówień, wartość sprzedaży, średnią wartość zamówienia, najpopularniejsze produkty oraz współczynnik konwersji. To cenne informacje, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż. Zobacz jak włączyć zaawansowaną analitykę GA dla e-commerce.

Uzyskaj identyfikator Google Analytics 4

Jeżeli masz już utworzoną usługę w Google Analytics to przejdź do pkt.2. Jeżeli nie masz jeszcze usługi to zacznij od pkt.1.

1. Wejdź do serwisu Google Analytics, i załóż usługę klikając "Utwórz usługę".

konfiguracja google analytics 4
konfiguracja google analytics 4<br>

Jeśli chcesz utworzyć jednocześnie usługę Universal Analytics dla stron AMP to kliknij "Opcje Zaawansowne". Jeżeli jednak nie planujesz stron AMP to możesz pominąć opcje zaawansowane.

2. Po utworzeniu usługi przejdź do jej administrowania klikając śrubkę w lewym dolnym rogu "Administracja".

3. Po przejściu do Administracji usługą wybierz w menu zakładkę "Strumienie danych". Kliknij w usługę.

konfiguracja google analytics&nbsp; GA4 strumienie danych
konfiguracja google analytics  GA4 strumienie danych<br>

4. Pojawi się okno "Szczegóły strumienia danych". Skopiuj Identyfikator pomiaru. Jest on w formacie G-XXXXXXXX

konfiguracja google analytics&nbsp; GA4 identyfikator pomiaru
konfiguracja google analytics  GA4 identyfikator pomiaru<br>

Wklej Identyfikator pomiaru do ustawień witryny

5. Zaloguj się do Najszybszej i wejdź do ustawień witryny.

ustawienia witryny
ustawienia witryny<br>

6. W zakładce "Analityka" wklej skopiowany wcześniej Identyfikator pomiaru w pole Google Analytics 4.

google analytics GA4 wklej identyfikator pomiaru
google analytics GA4 wklej identyfikator pomiaru<br>

7. Zapisz ustawienia witryny.

Usługi analityki Google Analytics zwykle potrzebują 24h aby zaczęły zbierać i pokazywać dane w raportach.

Google Analytics dla e-commerce

Jeżeli prowadzisz w Najszybszej sklep internetowy dowiedz się jak włączyć Google Analytics dla e-commerce.

Stwórz własną stronę internetową w kreatorze stron www Najszybsza.

Jak możemy Ci pomóc?

© 2020-2024 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl