1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak wysyłać automatyczne powiadomienia dla klientów z adresu sklepu

Jak wysyłać automatyczne powiadomienia dla klientów z adresu sklepu

Dostępne w planach:

Klienci dokonujący zakupu w Twoim sklepie mogą otrzymywać automatyczne powiadomienia ze sklepu na różnych etapach zakupu dla wybranych zdarzeń:

  • zamówienie przyjęte i sklep oczekuje wpłaty (klient wybrał przelew bezpośredni)
  • zamówienie zapłacone i przyjęte do realizacji (klient zapłacił za zamówienie przez bramkę płatniczą)
  • otrzymanie zapłaty za zamówienie (klient wpłacił kwotę przelewem bezpośrednim)
  • wysyłka zamówienia (z produktami fizycznymi)
  • dostarczenie produktu cyfrowego

Domyślnie, powiadomienia są wysyłane z technicznego adresu Najszybszej no-reply@najszybsza.pl. Aby zwiększyć profesjonalizm, zalecamy skonfigurowanie własnego hosta dla powiadomień, co pozwoli na wysyłanie ich z domeny sklepu.

Konfiguracja powiadomień jest nieco inna w zależności od tego czy skrzynka e-mail została zakupiona w Najszybszej czy korzystasz z serwerów poczty u innego operatora.

Powiadomienia ze skrzynki e-mail na serwerach Najszybszej

Dla każdej zakupionej w Najszybszej domeny otrzymujesz jedną bezpłatną skrzynkę e-mail, którą możesz używać do obsługi sklepu i komunikacji z klientami. Zazwyczaj jedna ogólna skrzynka, na przykład sklep@twoja-domena.pl wystarcza do obsługi serwisu. Jednak, jeśli potrzebujesz większej liczby skrzynek, zawsze możesz je dokupić.

Krok 1: Skonfiguruj skrzynkę e-mail

Po zakupie domeny przejdź do kolekcji SKRZYNKI E-MAIL i skonfiguruj skrzynkę w swojej  domenie.

Zobacz: Jak założyć skrzynkę w domenie kupionej w Najszybszej

Krok 2: Skonfiguruj powiadomienia z domeny sklepu

Po uruchomieniu skrzynki e-mail przejdź do ustawień sklepu i skonfiguruj automatyczne powiadomienia wysyłane z tej skrzynki.

Sklep > Ustawienia sklepu > Powiadomienia > Powiadomienia z domeny sklepu

powiadomienia dla klientów z adresu sklepu
powiadomienia dla klientów z adresu sklepu

Uzupełnij wszystkie pola zgodnie ze wskazówkami:

  1. Serwer SMTP - wpisz mail.busy.company
  2. Port - wpisz 587
  3. Użytkownik - wpisz cały adres e-mail w Twojej domenie (na obrazku powyżej jest tylko przykład, zastąp go swoim adresem e-mail)
  4. Nadawca - wpisz nazwę nadawcy w cudzysłowiu wraz z całym adresem e-mail w trójkątnych nawiasach (na obrazku powyżej jest tylko przykład, zastąp go swoimi danymi)
  5. Hasło do skrzynki - hasło, które ustawiłeś przy zakładaniu skrzynki e-mail
  6. TLS - zaznacz szyfrowanie TLS

Co zrobić jeżeli powiadomienia nie dochodzą?

  • Przetestuj pocztę przychodzącą - wyślij na ten adres maila testowego aby sprawdzić czy działa poczta przychodząca
  • Przetestuj pocztę wychodzącą - wyślij z niej maila testowego aby sprawdzić czy działa poczta wychodząca
  • Upewnij się, że wpisane hasło w ustawieniach powiadomień sklepu jest identyczne z hasłem w ustawieniach skrzynki e-mail.
  • Jeżeli nie pamiętasz hasła do skrzynki e-mail zmień je w ustawieniach skrzynki w zakładce SKRZYNKI E-MAIL > SKRZYNKA > Edycja hasła
  • Po zmianie hasła ustaw to samo hasło w ustawieniach powiadomień w zakładce SKLEP > USTAWIENIA > POWIADOMIENIA > WŁASNY HOST > HASŁO

⚠️ Uwaga! Różne hasła w tych dwóch miejscach to najczęstsza przyczyna problemów z wysyłką powiadomień – system nie może się wtedy poprawnie uwierzytelnić przy próbie wysyłki.

Powiadomienia ze skrzynki e-mail na serwerach zewnętrznych

Jeśli korzystasz z zewnętrznej skrzynki e-mail, uzyskaj od swojego operatora wartości:

  • Serwer SMTP
  • Port SMTP
  • czy port jest z obsługą protokołu TLS.

Następnie wejdź do ustawień sklepu i skonfiguruj automatyczne powiadomienia podając niezbędne dane.

Sklep > Ustawienia sklepu > Powiadomienia > Powiadomienia z domeny sklepu

Skrzynka e-mail powinna być w domenie sklepu. Pamiętaj, aby dostosować te ustawienia, zwłaszcza gdy zmienisz hasło, aby zachować ciągłość komunikacji ze swoimi klientami.

Czy można wysyłać automatyczne powiadomienia do klienta ze skrzynki Gmail?

Niestety nie. Automatyczne powiadomienia w sklepie są wysyłane przez nasz serwer, a Gmail ma bardzo restrykcyjne zabezpieczenia, które blokują wysyłkę wiadomości z serwera innego niż Google. W praktyce — jeśli spróbujemy wysłać e-mail „podszywając się” pod Gmaila, to prawie zawsze trafi on do spamu albo w ogóle zostanie odrzucony.

Jeżeli masz dodatkowe pytania dotyczące konfiguracji skontaktuj się z nami.

Ostatnia aktualizacja: 2023-11-20

Jak możemy Ci pomóc?

Zajrzyj do Centrum Pomocy ze wskazówkami jak zaprojektować i skonfigurować stronę.

Możesz zlecić nam stworzenie strony lub sklepu w atrakcyjnej cenie.

Skontaktuj się z nami. Zapewniamy profesjonalną i szybką pomoc techniczną.


© 2020-2025 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl

Prywatność

Korzystając z naszej witryny zgadzasz się na stosowanie przez nas cookies. Używamy niezbędnych cookies oraz opcjonalnych.

Polityka prywatności