1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak dodać produkt cyfrowy w sklepie

Jak dodać produkt cyfrowy w sklepie

Dostępne w planach:

W sklepie internetowym zbudowanym w Najszybszej możesz sprzedawać produkty fizyczne, usługi oraz produkty cyfrowe. Produkty cyfrowe są dostarczane do klienta na jego skrzynkę e-mail zaraz po zarejestrowaniu płatności za zamówienie.

Typy produktów cyfrowych

Jakie produkty cyfrowe możesz sprzedawać w swoim sklepie internetowym?

  1. Plik cyfrowy do pobrania: Możesz oferować różnego rodzaju pliki do pobrania, takie jak e-booki, grafiki, muzyka, programy, pliki czy bilety. Plik może być w dowolnym formacie, o ile jego rozmiar nie przekracza 100MB.
  2. Tekst wysyłany w mailu: Możesz wysyłać klientowi tekstowe treści, takie jak, instrukcje, kody dostępu, kody licencyjne czy kody wstępu na kursy lub wydarzenia.
  3. Link dostępu do serwisu zewnętrznego wysyłany w mailu: Możesz udostępniać klientowi linki do zewnętrznych serwisów, takich jak kursy online czy pliki na własnym serwerze. Klient otrzymuje link, który umożliwia mu dostęp do danego serwisu lub pliku.

Dzięki możliwości sprzedaży produktów cyfrowych w Twoim sklepie, masz szeroki zakres możliwości i elastyczność w oferowaniu różnorodnych treści i usług online.

Jak dodać produkt cyfrowy do oferty sklepu

➡️ Zakładka Podstawowe

1. Uzupełnij standardowe obowiązkowe pola dla produktu:

  • Nazwa produktu np. E-book Proza i poezja
  • Typ VAT i stawka VAT
  • Cena
  • Dostępna liczba
  • Slug produktu - część adresu URL unikalna dla produktu np. ebook-proza-poezja

2. W ustawieniach produktu zaznacz Typ produktu - "Produkt cyfrowy". Produkt cyfrowy nie wymaga ustawień kosztów dostawy, form wysyłki. Zawsze wysyłany jest mailowo bezpłatnie.

typ produktu - produkt cyfrowy
typ produktu - produkt cyfrowy<br>

➡️ Zakładka Dane cyfrowe

Po wybraniu typu produktu pokaże się zakładka "Dane cyfrowe".

3. Wybierz typ danych cyfrowych: plik do pobrania, kod dostępu lub link dostępu. Każdy typ ma inne ustawienia umożliwiające jego sprzedaż.

Typ danych cyfrowych: plik do pobrania

W zakładce "Dane cyfrowe" wybierz typ danych cyfrowych "Plik do pobrania". Załaduj plik cyfrowy, jaki chcesz sprzedawać.

plik cyfrowy do pobrania
plik cyfrowy do pobrania<br>

Możesz przesłać plik w dowolnym formacie np. PDF, MOBI, EPUB, MP3, ZIP, RAR. Maksymalny rozmiar pliku to 100MB.

Określ maksymalną liczbę pobrań dla klienta oraz wpisz ile dni od zakupu klient będzie mógł pobrać plik.

Typ danych cyfrowych: tekst/kod

W zakładce "Dane cyfrowe" wybierz typ danych cyfrowych "Tekst".

produkt cyfrowy kody dostępu
produkt cyfrowy kody dostępu<br>

Określ typ wartości:

  • Zawsze taka sama wartość - możesz wysyłać zawsze taką samą wartość do każdego klienta np. kod dostępu do kursu online.
  • Wartość brana z listy - możesz wysyłać do każdego klienta inną wartość, wtedy jest ona brana z listy np. lista kluczy licencyjnych. Wysyłka produktu z listą jest realizowana do wyczerpania wartości z listy.

Typ danych cyfrowych: link dostępu

W zakładce "Dane cyfrowe" wybierz typ danych cyfrowych "Link".

link dostępu produkt cyfrowy
link dostępu produkt cyfrowy<br>

Adres URL do serwisu zewnętrznego powinien być bezpieczny czyli z certyfikatem SSL. Adres powinien zaczynać się od https://

➡️ Zakładka Opisy

W zakładce "Opisy" możesz dodać opisy produktu. Treść każdego pola możesz pokazać na stronie produktu za pomocą wywołania danych ustawianych w Kreatorze.

  • Marka
  • Krótki opis produktu
  • Opis produktu
  • Rozszerzony opis produktu - wstępnie sformatowany
  • Producent / Podmiot odpowiedzialny

➡️ Zakładka Zdjęcia

W tej zakładce możesz dodać zdjęcia produktu.

Zdjęcia produktu wyświetlane w witrynie

Pierwsze dodane zdjęcie będzie głównym zdjęciem produktu, wyświetlanym na wszystkich listach produktów. Dodatkowe zdjęcia będą wyświetlane w galerii zdjęć na stronie produktu. Kolejność zdjęć możesz zmienić klikając strzałki. Akceptowane formaty graficzne: JPEG/JPG, PNG, WEBP. Maksymalny ciężar jednego zdjęcia to 300KB.

Zdjęcie produktu Open Graph

Masz możliwość załadowania innego zdjęcia używanego podczas udostępniania w mediach społecznościowych np. Facebook, Twitter, Whatsapp. Załaduj tylko wtedy jeżeli ma być inne niż zdjęcie główne. Zdjęcie powinno mieć proporcje 1.9:1 i wymiary minimalne 600x315 px

Zdjęcie produktu do plików produktowych

Masz możliwość załadowania innego zdjęcia używanego w plikach produktowych (feedach) np. Google Merchant Center. Załaduj tylko wtedy jeżeli ma być inne niż zdjęcie główne. Zdjęcie powinno mieć minimalne wymiary 100x100 px lub 250x250 px dla odzieży.

➡️ Zakładka SEO

W zakładce SEO zweryfikuj poprawność ustawień ważnych dla widoczności i pozycjonowania w wyszukiwarkach.

  • Adres URL -zweryfikuj czy adres jest poprawny. Wpis tylko część adresu URL identyfikującą produkt np. przewodnik-po-sewilli
  • Meta Tytuł produktu - Tytuł produktu widoczny w wynikach wyszukiwania. Optymalnie 10-70 znaków. Jeżeli zostawisz puste pole to domyślnie będzie wstawiona nazwa produktu wraz z nazwą sklepu.
  • Meta Opis produktu - Opis produktu widoczny w wynikach wyszukiwania. Optymalnie 130 znaków. Jeżeli zostawisz puste pole to wyszukiwarka sama pobierze fragment opisu ze strony produktu.

➡️ Zakładka Kategorie

Wybierz kategorię lub kategorie, w których wyświetlany będzie produkt. Jeżeli produkt należy do podkategorii to wybierz także jego kategorię nadrzędną. Aby wybrać kilka różnych opcji użyj klawisza `Control`, `Ctrl` lub `command`.

Zobacz: Jak dodać kategorie w sklepie

➡️ Zakładka Powiązane

Opcjonalnie wybierz produkty powiązane z tym produktem. Będziesz mógł wtedy na stronie produktu pokazać listę produktów powiązanych. Aby wybrać kilka różnych opcji użyj klawisza `Control`, `Ctrl` lub `command`.

Zobacz: Jak dodać produkty powiązane

➡️ Zakładka Dodatkowe

Uzupełnij informacje dodatkowe o produkcie:

  • Priorytet produktu - Priorytet wyświetlania produktu na listach. Możesz wstawić dowolną liczbę lub tekst. Sortowanie działa alfabetycznie dla tego parametru.
  • Etykiety produktu - Wybierz etykiety, jakie chcesz pokazywać dla tego produktu w boxach produktowych i na stronie produktu.
  • Stan produktu
  • Flaga Gabaryt
  • GTIN kod kreskowy
  • SKU kod produktu
  • MPN kod producenta

Po wprowadzeniu zmian zapisz ustawienia produktu.

Ostatnia aktualizacja: 2023-12-18

Jak możemy Ci pomóc?

Zajrzyj do Centrum Pomocy ze wskazówkami jak zaprojektować i skonfigurować stronę.

Możesz zlecić nam stworzenie strony lub sklepu w atrakcyjnej cenie.

Skontaktuj się z nami. Zapewniamy profesjonalną i szybką pomoc techniczną.


© 2020-2025 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl

Prywatność

Korzystając z naszej witryny zgadzasz się na stosowanie przez nas cookies. Używamy niezbędnych cookies oraz opcjonalnych.

Polityka prywatności