Ostatnia aktualizacja: 2024-01-03
W sklepie internetowym zbudowanym w Najszybszej możesz zarządzać widocznością, dostępnością oraz stanami magazynowymi produktów. W łatwy sposób kontrolujesz czy i które produkty są w sprzedaży.
Aby produkt był dostępny w sprzedaży i widoczny w sklepie:
W tabeli z produktami w kolumnie "Stan" masz dostępną informację o stanach magazynowych:
Jeżeli produkt posiada warianty stany magazynowe są dostępne w tabeli z wariantami.
Aby zmienić stan magazynowy wejdź do ustawień produktu i wpisz liczbę w polu "Dostępna ilość".
Stany magazynowe w sklepie internetowym działają według poniższych zasad:
Utrzymuj stany magazynowe na odpowiednio wysokim poziomie aby klienci mogli zawsze złożyć zamówienie na twoje produkty.
Każdy produkt posiada flagę "Dostępność", która jeżeli jest aktywna oznacza, że na stronie produktu jest aktywny przycisk "Dodaj do koszyka". Jeżeli stany magazynowe są dodatnie to produkt jest dostępny w sprzedaży, można go kupić. Upewnij się, że flaga "Widoczności" jest również aktywna aby produkt był dostępny na listach w sklepie.
Jeżeli ustawisz flagę "Dostępności" jako nieaktywną to produktu nie będzie można kupić. W takiej sytuacji przycisk "Dodaj do koszyka" na stronie produktu będzie niedostępny. To jest dobre ustawienie gdy produkt jest chwilowo niedostępny w sprzedaży, albo zamierzasz rozpocząć sprzedaż za jakiś czas i chcesz już pokazać produkt. Upewnij się, że flaga "Widoczności" jest aktywna.
Każdy produkt posiada flagę "Widoczność", która jeżeli jest aktywna oznacza, że produkt jest widoczny na wszystkich listach produktów w sklepie.
Jeżeli ustawisz produkt jako "Niewidoczny" to produkt zniknie z list w sklepie. Produkt będzie ukryty w sklepie.
Możesz ustawić także produkt jako "ukryty" i "niedostępny". Produkt wtedy nie będzie dostępny w sprzedaży i nie będzie widoczny w sklepie, nawet przez adres URL. Takie ustawienie jest pomocne przy wprowadzaniu nowych produktów gdy jesteśmy w trakcie uzupełniania opisów i zdjęć.
Zastanów się czy chcesz usunąć trwale produkt z bazy. Nie radzimy usuwać produktu jeżeli jest już obecny w wyszukiwarkach (np. Google) i ma wypracowaną pozycję w rankingu, został zamówiony przez klientów lub posiada recenzje na stronie. Zawsze możesz ukryć produkt w sklepie, wejdź wtedy do jego ustawień i zmień flagi dostępności i widoczności wg powyższych wskazówek. Ostatecznie możesz oczywiście usunąć produkt.