1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak dodać produkt fizyczny w sklepie

Jak dodać produkt fizyczny w sklepie

Dostępne w planach:

W sklepie internetowym zbudowanym w Najszybszej możesz sprzedawać produkty fizyczne, produkty cyfrowe lub usługi.

Cechy szczególne produktu fizycznego jako typu produktu:

  • Produkt fizyczny wymaga ustawienia stref dostawy, form wysyłki oraz kosztów dostawy (usługa lub produkt cyfrowy tego nie wymagają).
  • W formularzu zamówienia Klient musi podać adres dostawy fizycznej (czego nie musi robić przy zamawianiu usługi lub produktu cyfrowego)
  • Klient może zamówić wiele sztuk produktu (w przypadku produktu cyfrowego może zamówić 1 sztukę)
  • Produkt fizyczny może mieć warianty (usługa lub produkt cyfrowy nie mają wariantów)

Wejdź w ustawienia produktu

Sklep → Produkty → Edycja produktu

➡️ Zakładka Podstawowe

Jeżeli chcesz sprzedawać produkt fizyczny to w ustawieniach produktu w głównej zakładce zaznacz Typ produktu - "Produkt fizyczny".

typ produkt fizyczny
typ produkt fizyczny<br>

Uzupełnij obowiązkowe pola dla produktu:

  • Nazwa produktu np. Obraz Kwiaty Polne
  • Typ VAT i stawka VAT
  • Cena
  • Dostępna liczba
  • Slug produktu - część adresu URL unikalna dla produktu np. obraz-kwiaty-polne

Zobacz też: Jak dodać usługę w sklepie

Zobacz też: Jak dodać produkt cyfrowy w sklepie

Zobacz też: Jak skonfigurować koszty wysyłki

Produkt fizyczny bez wariantów

Sprzedawaj produkty bez wariantów. To standardowe produkty fizyczne. Powinny to być produkty unikalne, to znaczy mające unikalne nazwy, adresy URL i w szczególności opisy. Jest to istotne dla optymalizacji produktów pod wyszukiwarki (SEO).

przykładowa strona produktu
przykładowa strona produktu<br>

Dla produktu bez wariantów flaga "Produkt ma warianty" powinna być nieaktywna.

produkt bezwariantowy
produkt bezwariantowy<br>

Produkt fizyczny z wariantami

W sklepie internetowym możesz sprzedawać produkty z wariantami, co jest szczególnie przydatne w przypadku produktów o tej samej nazwie i opisie, ale dostępnych w różnych rozmiarach, kolorach czy pojemnościach.

Zamiast tworzyć osobne produkty o identycznym opisie, różniące się jedynie kolorem czy pojemnością, lepiej dodać produkt wariantowy. Dzięki temu produkt będzie miał jedną nazwę, opis, opinie klientów i adres URL. Na stronie produktu klienci będą mogli wygodnie wybierać warianty za pomocą pola wyboru.

produkt z wariantami koloru
produkt z wariantami koloru<br>

Jak dodać warianty do produktu?

Zobacz osobny artykuł pomocy: Jak dodać warianty do produktu.

➡️ Zakładka Opisy

W zakładce "Opisy" możesz dodać opisy produktu. Treść każdego pola możesz pokazać na stronie produktu za pomocą wywołania danych ustawianych w Kreatorze.

  • Marka
  • Krótki opis produktu
  • Opis produktu
  • Rozszerzony opis produktu - wstępnie sformatowany
  • Producent / Podmiot odpowiedzialny

➡️ Zakładka Zdjęcia

W tej zakładce możesz dodać zdjęcia produktu.

Zdjęcia produktu wyświetlane w witrynie

Pierwsze dodane zdjęcie będzie głównym zdjęciem produktu, wyświetlanym na wszystkich listach produktów. Dodatkowe zdjęcia będą wyświetlane w galerii zdjęć na stronie produktu. Kolejność zdjęć możesz zmienić klikając strzałki. Akceptowane formaty graficzne: JPEG/JPG, PNG, WEBP. Maksymalny ciężar jednego zdjęcia to 300KB.

Zdjęcie produktu Open Graph

Masz możliwość załadowania innego zdjęcia używanego podczas udostępniania w mediach społecznościowych np. Facebook, Twitter, Whatsapp. Załaduj tylko wtedy jeżeli ma być inne niż zdjęcie główne. Zdjęcie powinno mieć proporcje 1.9:1 i wymiary minimalne 600x315 px

Zdjęcie produktu do plików produktowych

Masz możliwość załadowania innego zdjęcia używanegow plikach produktowych (feedach) np. Google Merchant Center. Załaduj tylko wtedy jeżeli ma być inne niż zdjęcie główne. Zdjęcie powinno mieć minimalne wymiary 100x100 px lub 250x250 px dla odzieży.

➡️ Zakładka SEO

W zakładce SEO zweryfikuj poprawność ustawień ważnych dla widoczności i pozycjonowania w wyszukiwarkach.

  • Adres URL -zweryfikuj czy adres jest poprawny. Wpis tylko część adresu URL identyfikującą produkt np. waza-gliniana
  • Meta Tytuł produktu - Tytuł produktu widoczny w wynikach wyszukiwania. Optymalnie 10-70 znaków. Jeżeli zostawisz puste pole to domyślnie będzie wstawiona nazwa produktu wraz z nazwą sklepu.
  • Meta Opis produktu - Opis produktu widoczny w wynikach wyszukiwania. Optymalnie 130 znaków. Jeżeli zostawisz puste pole to wyszukiwarka sama pobierze fragment opisu ze strony produktu.

➡️ Zakładka Kategorie

Wybierz kategorię lub kategorie, w których wyświetlany będzie produkt. Jeżeli produkt należy do podkategorii to wybierz także jego kategorię nadrzędną. Aby wybrać kilka różnych opcji użyj klawisza `Control`, `Ctrl` lub `command`.

Zobacz: Jak dodać kategorie w sklepie

➡️ Zakładka Powiązane

Opcjonalnie wybierz produkty powiązane z tym produktem. Będziesz mógł wtedy na stronie produktu pokazać listę produktów powiązanych. Aby wybrać kilka różnych opcji użyj klawisza `Control`, `Ctrl` lub `command`.

Zobacz: Jak dodać produkty powiązane

➡️ Zakładka Dodatkowe

Uzupełnij informacje dodatkowe o produkcie:

  • Priorytet produktu - Priorytet wyświetlania produktu na listach. Możesz wstawić dowolną liczbę lub tekst. Sortowanie działa alfabetycznie dla tego parametru.
  • Etykiety produktu - Wybierz etykiety, jakie chcesz pokazywać dla tego produktu w boxach produktowych i na stronie produktu.
  • Stan produktu
  • Flaga Gabaryt
  • GTIN kod kreskowy
  • SKU kod produktu
  • MPN kod producenta

Po wprowadzeniu zmian zapisz ustawienia produktu.

Ostatnia aktualizacja: 2023-12-19

Jak możemy Ci pomóc?

Zajrzyj do Centrum Pomocy ze wskazówkami jak zaprojektować i skonfigurować stronę.

Możesz zlecić nam stworzenie strony lub sklepu w atrakcyjnej cenie.

Skontaktuj się z nami. Zapewniamy profesjonalną i szybką pomoc techniczną.


© 2020-2025 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl

Prywatność

Korzystając z naszej witryny zgadzasz się na stosowanie przez nas cookies. Używamy niezbędnych cookies oraz opcjonalnych.

Polityka prywatności