Ostatnia aktualizacja: 2023-12-19
W sklepie internetowym zbudowanym w Najszybszej możesz sprzedawać produkty fizyczne, produkty cyfrowe lub usługi.
Cechy szczególne produktu fizycznego jako typu produktu:
Wejdź w ustawienia produktu
Sklepy → Produkty → Edycja produktu
Jeżeli chcesz sprzedawać produkt fizyczny to w ustawieniach produktu w głównej zakładce zaznacz Typ produktu - "Produkt fizyczny".
Uzupełnij obowiązkowe pola dla produktu:
obraz-kwiaty-polne
Zobacz też: Jak dodać usługę w sklepie
Zobacz też: Jak dodać produkt cyfrowy w sklepie
Zobacz też: Jak skonfigurować koszty wysyłki
Sprzedawaj produkty bez wariantów. To standardowe produkty fizyczne. Powinny to być produkty unikalne, to znaczy mające unikalne nazwy, adresy URL i w szczególności opisy. Jest to istotne dla optymalizacji produktów pod wyszukiwarki (SEO).
Dla produktu bez wariantów flaga "Produkt ma warianty" powinna być nieaktywna.
W sklepie internetowym możesz sprzedawać również produkty z wariantami. Jest to szczególnie przydatne gdy masz w ofercie produkty o tej samej nazwie i opisie ale występujące w różnych rozmiarach, kolorach czy pojemnościach.
Nie jest wskazane tworzenie osobnych produktów w ofercie z tym samym opisem ale różniących się tylko kolorem lub pojemnością - w takiej sytuacji zalecamy dodać produkt wariantowy. Produkt będzie mieć jedną nazwę, opis, opinie klientów, adres URL, na stronie produktu Klient będzie mieć pole wyboru wariantu produktu.
1. Zaznacz opcję "Produkt ma warianty"
W ustawieniach produktu zaznacz opcję "Produkt ma warianty". Wtedy pojawią się dwie nowe zakładki w ustawieniach produktu: Grupy wariantów oraz Warianty.
2. Utwórz grupę wariantów.
W zakładce "Grupy wariantów" utwórz grupę jaką potrzebujesz. Kliknij "Dodaj grupę wariantów".
Możesz dodać własną grupę np. Rozmiar, Kolor, Materiał, Pojemność, Zapach, Smak itp. Nazwa grupy będzie wyświetlana na stronie produktu. Po otwarciu okienka z ustawieniami grupy uzupełnij Nazwę grupy oraz Warianty. Wpisz każdy wariant w osobnej linii, w kolejności jakiej chcesz aby wyświetlały się w polu wyboru na stronie produktu. Zapisz ustawienia.
4. Dodaj szczegółowe informacje dotyczące wariantów
Przejdź do zakładki "Warianty" i dodaj szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych wariantów takie jak ceny, dostępności czy stany magazynowe. W tej zakładce kontrolujesz widocznością wariantów na stronie produktu.
Aby wybrany wariant produktu był dostępny w sprzedaży w sklepie uzupełnij pola:
Wariant automatycznie zostanie ukryty jeśli stan magazynowy zostanie wyczerpany.
Po zapisaniu ustawień produktu na jego stronie pojawi się pole wyboru wariantu.
Wszelkie inne informacje dotyczące produktu: nazwę, adres URL, zdjęcia, szczegółowy opis uzupełnij tak samo jak w przypadku produktu bez wariantów.