1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak dodać dane uporządkowane do strony

Jak dodać dane uporządkowane do strony

Dostępne w planach:

Do kodu każdej strony możesz w łatwy sposób dodać dane uporządkowane (inaczej nazywane też danymi strukturalnymi) wg schematu Schema.org.

Dane uporządkowane (ang. structured data) pomagają wyszukiwarkom jeszcze lepiej zrozumieć treść na Twoich stronach.

Dane uporządkowane schema.org nigdy nie zmieniają rankingu w wyszukiwarkach, w niektórych przypadkach zmieniają tylko wyświetlanie Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Google lubi dane strukturalne, ponieważ dzięki nim strony internetowe są bardziej czytelne dla robotów indeksujących strony.

Jak dodać dane uporządkowane do kodu strony?

1. Wejdź do Kreatora stron i wybierz stronę, do której chcesz dodać dane uporządkowane.

3. Wejdź do ustawień strony, do zakładki "Dodatkowe", pole "Dane uporządkowane".

dodatkowe ustawienia strony dane uporządkowane
dodatkowe ustawienia strony dane uporządkowane<br>

4. Wpisz tam swój kod w nawiasach wąsach { ... }.

Dane uporządkowane schema.org przykłady

Przykłady danych strukturalnych schema.org, które możesz wykorzystać dla swojej strony. Jeśli chcesz je użyć to skopiuj kod i zmień teksty odpowiednio dla swojej strony lub firmy!

Organization (organizacja, firma)

Możesz wstawić znaczniki dla organizacji na stronie głównej lub na stronie "Kontakt" lub O nas" ale niech to będzie 1 wybrana strona Twojej witryny.

{ "@context": "http://schema.org", "@type": "Organization", "name": "Nazwa firmy", "description":"Opis firmy", "url": "https://twoja-domena.pl/", "logo": "https://twoja-domena.pl/sciezka-do-zdjecia.jpg", "sameAs" : ["https://www.facebook.com/twoje-konto"], "telephone": "+48502390293", "email": "adres-mailowy@twoja-domena.pl", "vatID": "5471996177", "address": { "type": "PostalAddress", "addressLocality": "Warszawa", "streetAddress": "ulica numer", "postalCode": "01-633", "addressCountry": "Polska", "addressRegion": "mazowieckie" } }

Local Business (firma działająca lokalnie)

Możesz użyć tych znaczników jeśli działasz lokalnie i np. masz godziny otwarcia lokalu.

{ "@context": "https://schema.org", "@type": "LocalBusiness", "name": "Nazwa firmy", "description": "Opis firmy.", "telephone": "123-567-890", "image": "https://twoja-domena.pl/sciezka-do-zdjcia.jpg", "priceRange": "$$", "openingHours": [ "Mo-Sa 11:00-14:30", "Mo-Th 17:00-21:30", "Fr-Sa 17:00-22:00" ], "url": "https://twoja-domena.pl", "address": { "@type": "PostalAddress", "addressLocality": "Miasto", "streetAddress": "ulica numer", "postalCode": "01-633", "addressCountry": "Polska", "addressRegion": "mazowieckie" } }

Person (Osoba)

Możesz użyć tych znaczników jeśli to strona o konkretnej osobie.

{ "@context": "https://schema.org", "@type": "Person", "name": "Imię i nazwisko", "sameAs" : [ "https://www.facebook.com/twoj-url", "https://www.instagram.com/twoje-konto/"], "email": "twoj-mail@domena.com", "url": "https://twoja-strona.pl" }

Webpage (zwykła strona)

{ "@context": "http://schema.org", "@type": "Webpage", "name": "Nazwa Twojej strony", "url": "https://url-strony", "headline":"Tytuł strony", "description": "Opis Twojej strony." }

Przed publikacją strony możesz sprawdzić poprawność danych uporządkowanych w narzędziu Google do testowania elementów rozszerzonych

5. Zapisz i opublikuj serwis.

Jak dodać dane uporządkowane dla wpisu blogowego

Dane uporządkowane dla wpisów na blogu dodawane są automatycznie jako artykuł ze znacznikami BlogPosting. Dodawanie danych dla każdego wpisu jest bardzo czasochłonne więc robimy to za ciebie. Zobacz jak może wyglądać wpis blogowy w wyszukiwarce:

dane uporządkowane dla wpisu
dane uporządkowane dla wpisu<br>

Zadbaj tylko o to aby każdy wpis miał uzupełnione poniższe pola, dzięki temu wykorzystasz potencjał tej funkcjonalności. Wymagane pola dla wpisów:

  • Tytuł wpisu
  • Opis wpisu czyli meta description
  • Data publikacji
  • Zdjęcie główne
  • Autor

Jak dodać dane uporządkowane dla produktu w sklepie

Dane uporządkowane dla produktów dodawane są automatycznie. Dodawanie danych dla każdego produktu jest czasochłonne więc generujemy je w kodzie automatycznie. Dzięki temu Twoje produkty prezentują się doskonale w wynikach wyszukiwania.

Przykład ze sklepu SardyniaAlicji.pl

dane uporządkowane dla produktu w sklepie internetowym
dane uporządkowane dla produktu w sklepie internetowym<br>

Aby wykorzystać maksymalnie potencjał danych uporządkowanych w sklepie internetowym zadbaj o to aby każdy produkt miał uzupełnione poniższe pola. Wymagane pola dla produktu:

  • Nazwa produktu
  • Cena
  • GTIN (wymagany w Google)
  • Krótki opis produktu
  • Zdjęcie główne produktu
  • Kilka recenzji o produkcie
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-14

Jak możemy Ci pomóc?

Zajrzyj do Centrum Pomocy ze wskazówkami jak zaprojektować i skonfigurować stronę.

Możesz zlecić nam stworzenie strony lub sklepu w atrakcyjnej cenie.

Skontaktuj się z nami. Zapewniamy profesjonalną i szybką pomoc techniczną.


© 2020-2024 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl

Prywatność

Korzystając z naszej witryny zgadzasz się na stosowanie przez nas cookies. Używamy niezbędnych cookies oraz opcjonalnych.

Polityka prywatności