Ostatnia aktualizacja: 2022-07-28
Funkcjonalność meta tagów Open Graph jest dostępna dla stron z planem BASIC, PRO lub SHOP.
Meta tagi Open Graph są dodawane automatycznie do każdej strony. Są to znaczniki w kodzie, które odpowiadają za treści podczas udostępniania strony w platformach społecznościowych np. Facebook, Twitter, Linkedin. Dzięki temu, że Open Graph wstawiane są automatycznie:
Poniżej przykład wykorzystania meta tagów Open Graph - czyli jak wygląda twoja strona po udostępnieniu jej w różnych mediach.
1. Wejdź do kreatora stron i wybierz stronę, dla której chcesz dodać meta tagi Open Graph.
2. Otwórz ustawienia strony klikając śrubkę w nawigacji i przejdź do zakładki SEO
Ustawienia strony → SEO → Zdjęcie strony Open Graph
3. Załaduj zdjęcie, które będzie wykorzystywane w meta tagach OG. Zdjęcie powinno mieć proporcje 1.9:1 i wymiary minimalne 600x315px. Najlepsze wymiary to 1200x630px.
4. Zapisz ustawienia strony. Zapisz witrynę i opublikuj ją.
Poniżej przykładowy wygląd wpisu bloga po udostępnieniu go na Facebooku i innych platformach społecznościowych. Możesz kontrolować wyświetlane treści znaczników takie jak zdjęcie, tytuł oraz opis.
1. Wejdź do edycji wpisu, przejdź do zakładki "Zdjęcie" i dodaj zdjęcie. Zdjęcie główne będzie używane w znacznikach Open Graph dla stron artykułów na blogu. Zdjęcie powinno mieć proporcje 1.9:1 i wymiary minimalne 600x315px. Najlepsze wymiary to 1200x630px.
Edycja wpisu → Zdjęcie → Zdjęcie główne
2. Przejdź do zakładki SEO i zmień tytuł oraz opis wpisu. Pamiętaj, że to są te same wartości, które pojawiają się w wyszukiwarkach np. Google., Bing.
Edycja wpisu → SEO → Meta tytuł i Meta opis
3. Zapisz artykuł. Gotowe!