Ostatnia aktualizacja: 2023-04-06
Tytuł (meta tytuł) oraz opis (meta opis) to bardzo ważne ustawienia każdej strony. To właśnie tytuł i opis wyświetlane są w wynikach wyszukiwarek i w głównej mierze decydują o tym, czy użytkownicy klikną w link kierujący do Twojej strony. Ustawienie tytułu i opisu strony to najważniejszy krok w optymalizacji strony dla wyszukiwarek (SEO).
Tak wygląda tytuł i opis strony w wynikach wyszukiwania Google:
Tytuł i opis informują użytkowników o tym co jest na stronie i mogą znacznie podwyższyć klikalność twoich stron.
Tytuł każdej strony powinien być niepowtarzalny.
1. Wejdź w ustawienia strony klikając śrubkę w górnej nawigacji.
2. Przejdź do zakładki SEO. Uzupełnij odpowiednie pola
W tej zakładce masz też podgląd SERP czyli podgląd jak może wyglądać twoja strona w wyszukiwarce. Jest to wygodna funkcjonalność gdyż od razu widzisz czy tekst będzie się dobrze prezentować, czy nie jest za długi lub za krótki. Staraj się unikać tytułów pisanych WIELKIMI LITERAMI. Mogą być trudne do odczytania przez użytkowników wyszukiwarki i mogą poważnie ograniczać liczbę znaków wyświetlanych przez Google.
3. Zapisz ustawienia i opublikuj witrynę.
Zmiany są natychmiast zaimplementowane w opublikowanej witrynie. Na aktualizację tytułu i opisu w indeksach wyszukiwarek trzeba poczekać. Nie mamy wpływu na ten czas, o odświeżeniu tych danych decydują wyszukiwarki.
Uwaga! Jeżeli algorytm wyszukiwarki uzna, że opis strony nie odpowiada treści strony to opis zostanie zastąpiony wyrywkiem tekstu ze strony.
Zobacz też: Jak zmienić tytuł i opis strony wpisu w kolekcji BLOGI?
Zobacz też: Wskazówki SEO dla początkujących.
NAJSZYBSZA
Najszybsza to polski kreator stron www i sklepów internetowych. Narzędzie do tworzenia szybkich, prostych, ładnych serwisów ze świetnymi parametrami dla Google.