Tytuł, lub Meta tytuł (ang. meta title) oraz Opis, lub Meta Opis (ang. meta description) to bardzo ważne ustawienia każdej strony. To właśnie tytuł i opis wyświetlane są w wynikach wyszukiwarek i w głównej mierze decydują o tym, czy użytkownicy klikną w link kierujący do Twojej strony. Ustawienie tytułu i opisu strony to najważniejszy krok w optymalizacji strony dla wyszukiwarek (SEO).
Tak wygląda tytuł i opis strony w wynikach wyszukiwania Google:
Tytuł i opis informują użytkowników o tym co jest na stronie i mogą znacznie podwyższyć klikalność w linki do twoich stron.
Tytuł każdej strony powinien być niepowtarzalny.
1. Wejdź w ustawienia strony klikając śrubkę w górnej nawigacji.
2. Przejdź do zakładki SEO. Uzupełnij odpowiednie pola
W tej zakładce znajdziesz również podgląd SERP (Strony Wyników Wyszukiwania), który pozwala zobaczyć, jak strona może wyglądać w wynikach wyszukiwania. Jest to wygodne narzędzie, które umożliwia ocenę czy tekst będzie dobrze prezentowany, czy też nie jest za długi lub za krótki. Zaleca się unikanie użycia samych WIELKICH LITER w tytułach, ponieważ mogą być trudne do odczytania przez użytkowników wyszukiwarki i mogą ograniczyć liczbę znaków wyświetlanych przez Google.
3. Zapisz ustawienia i opublikuj witrynę.
Zmiany zostaną natychmiast zaimplementowane w opublikowanej witrynie.
A co z Meta keywords?
Meta keywords czyli Słowa kluczowe były kiedyś powszechnie stosowane do poprawy SEO, jednak obecnie jest to meta tag przestarzały i nieistotny. Większość wyszukiwarek z niego nie korzysta. Google oficjalnie ogłosił w 2009, że nie bierze pod uwagę meta keywords przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Zamiast tego zaleca się skoncentrowanie na wysokiej jakości treści, odpowiedniej strukturze strony oraz innych czynnikach SEO, takich jak meta tytuł, meta opis, nagłówki i linki wewnętrzne.
Niestety, nie mamy bezpośredniego wpływu na czas, który zajmuje aktualizacja tytułów i opisów w indeksach wyszukiwarek. Decydują o tym algorytmy i procesy aktualizacyjne poszczególnych wyszukiwarek. Jednak istnieje sposób, abyś mógł przyspieszyć ten proces, szczególnie w przypadku wyszukiwarki Google.
Panel Google Search Console umożliwia zarządzanie i monitorowanie obecności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Aktualizując stronę za pośrednictwem tego narzędzia, możesz skrócić czas oczekiwania na zmiany w wynikach wyszukiwania. Po wprowadzeniu zmian na stronie, zalecamy skorzystać z opcji ponownego zindeksowania strony.
Panel Google Search Console > Sprawdź URL > Poproś o zindeksowanie
Uwaga! Jeżeli algorytm wyszukiwarki uzna, że Meta opis strony nie odpowiada treści strony to opis zostanie zastąpiony wyrywkiem tekstu ze strony.
Zobacz też: Jak zmienić tytuł i opis strony wpisu w kolekcji BLOGI?
Zobacz też: Wskazówki SEO dla początkujących.
Zajrzyj do Centrum Pomocy ze wskazówkami jak zaprojektować i skonfigurować stronę.
Możesz zlecić nam stworzenie strony lub sklepu w atrakcyjnej cenie.
Skontaktuj się z nami. Zapewniamy profesjonalną i szybką pomoc techniczną.
Korzystając z naszej witryny zgadzasz się na stosowanie przez nas cookies. Używamy niezbędnych cookies oraz opcjonalnych.
Polityka prywatności