1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak wygenerować przesyłkę do InPost

Jak wygenerować przesyłkę do InPost

Dostępne w planach:

Aby wygenerować automatycznie przesyłkę z panelu Najszybszej do systemu InPost upewnij się, że:

1. W Panelu Manager InPost

  • Zasiliłeś konto Manager InPost odpowiednią kwotą. Zaloguj się do swojego konta InPost, a następnie przejdź do zakładki Płatności > Doładuj konto i dokonaj zasilenia.

2. W Panelu Najszybszej

  • Integracja z InPost jest aktywna, co oznacza, że systemy Najszybszej i InPost są prawidłowo połączone. Sprawdź to w Ustawienia sklepu > Integracje > InPost.
  • Poprawnie skonfigurowałeś metody wysyłki InPost Paczkomaty oraz InPost Kurier (jeśli korzystasz także z opcji kurierskiej). Możesz to zweryfikować w zakładce Ustawienia sklepu > Metody wysyłki.
  • Udostępniłeś klientom opcję wysyłki za pośrednictwem InPost. Sprawdź to w sekcji Ustawienia sklepu > Koszty dostawy.

Jak wygenerować przesyłkę do InPost

Po złożeniu zamówienia przez klienta z metodą wysyłki InPost w panelu Najszybszej w części "Dane wysyłki" zobaczysz dane jak na poniższym zrzucie.

dane wysyłki generowanie przesylki
dane wysyłki generowanie przesylki<br>

1. Kliknij przycisk "Wygeneruj przesyłkę InPost".

2. Po kliknięciu przycisku uzupełnij konieczne dane w okienku.

generowanie przesyłki
generowanie przesyłki<br>
  • Gabaryt przesyłki (a) - wybierz gabaryt przesyłki
  • Sposób nadania przesyłki (b)- wybierz sposób nadania przesyłki np. nadanie przez Paczkomat, zlecenie odbioru przez kuriera lub nadanie przez Paczkopunkt.
  • Punkt nadania (c) - jeżeli wybrałeś nadanie przez Paczkomat lub nadanie przez Paczkopunkt to wpisz unikalny numer Paczkomatu lub Paczkopunktu. Pamiętaj, że Punkt nadania i Punkt dostarczenia muszą być różne.

3. Kliknij przycisk "Generuj" i odczekaj 3 minuty. Systemy Najszybszej i InPost skomunikują się ze sobą i zostanie wysłane do InPost żądanie wygenerowania przesyłki z danymi klienta.

4. Po 3 minutach kliknij przycisk "Sprawdź status przesyłki". W tabelce pojawi się numer referencyjny pobrany z systemu InPost.

Na tym etapie powinieneś wydrukować etykiety z panelu InPost oraz wysłać przesyłkę do klienta.

sprawdzanie statusu przesyłki
sprawdzanie statusu przesyłki<br>

Po odświeżeniu statusu przesyłki w tabeli pojawią się nowe informacje takie jak numer nadawczy paczki oraz adres URL śledzenia paczki.

sprawdzanie statusu przesyłki Inpost
sprawdzanie statusu przesyłki Inpost<br>

5. Odznacz zamówienie jako wysłane. Zmień status zamówienia na "Wysłane". Klient otrzyma wtedy automatyczne powiadomienie o wysyłce paczki wraz z adresem URL śledzenia przesyłki.

Ostatnia aktualizacja: 2024-06-07

Jak możemy Ci pomóc?

Zajrzyj do Centrum Pomocy ze wskazówkami jak zaprojektować i skonfigurować stronę.

Możesz zlecić nam stworzenie strony lub sklepu w atrakcyjnej cenie.

Skontaktuj się z nami. Zapewniamy profesjonalną i szybką pomoc techniczną.


© 2020-2025 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl

Prywatność

Korzystając z naszej witryny zgadzasz się na stosowanie przez nas cookies. Używamy niezbędnych cookies oraz opcjonalnych.

Polityka prywatności