1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak zintegrować InPost w sklepie internetowym

Jak zintegrować InPost w sklepie internetowym

POMOC W TWORZENIU STRONY INTERNETOWEJ

Ostatnia aktualizacja: 2023-08-01

Możesz zintegrować usługi InPost w swoim sklepie internetowym zbudowanym w Najszybszej. Dzięki usługom InPost, Twoi klienci mogą korzystać z dogodnych opcji dostawy, takich jak Paczkomat, który umożliwia odbiór przesyłki o dowolnej porze, lub dostawa kurierska, gwarantująca wygodne doręczenie pod wskazany adres. Integracja usług InPost ze sklepem internetowym to krok w kierunku usprawnienia procesu dostaw i zwiększenia satysfakcji klientów.

Integracja z InPost pozwoli Twoim klientom na wybór dogodnej opcji dostawy: Paczkomatu lub Kuriera. W tym artykule pokażemy Ci, jak przeprowadzić integrację InPost krok po kroku.

Krok 1. Pobierz dane do integracji z InPost

Zaloguj się na swoje konto w InPost https://manager.paczkomaty.pl i przejdź do zakładki API:

Panel InPost → Moje konto → API

InPost panel moje konto
InPost panel moje konto<br>

W zakładce API zobaczysz 3 zakładki, w każdej z nich znajdziesz dane potrzebne do integracji, które należy skopiować:

  1. API ShipX - token dostępu do API
  2. Geowidget - token dostępu do Geowidgetu (interaktywnej mapki)
  3. Ustawienia organizacji - numer ID organizacji

1. Wygeneruj i skopiuj token dostępu do API

W pierwszej kolejności kliknij w zakładkę API ShipX i wygenruj token dostępu do API. Podczas generowania tokenu będziesz mógł podać numer Trucker, który będzie umożliwiał także uruchomienie usług kurierskich.

Skopiuj wygenerowany token dostępu do API.

inpost integracja generowanie klucza dostępu do API token
inpost integracja generowanie klucza dostępu do API token<br>

2. Wygeneruj i skopiuj token dostępu do Geowidgetu

Przejdź do zakładki Geowidget. Geowidget umożliwi pokazanie interaktywnej mapki z punktami odbioru i Paczkomatami w formularzu zamówienia w Twoim sklepie internetowym.

Wygeneruj token dostępu do Geowidgetu klikając przycisk "Generuj".

inpost integracja generowanie tokena Geowidgetu
inpost integracja generowanie tokena Geowidgetu

Pojawi się okienko do wpisania domeny sklepu. Wpisz domenę, pod którą działa Twój sklep np. mojadomena.pl

inpost integracja token dostępu do Geowidgetu
inpost integracja token dostępu do Geowidgetu

Po wygenerowaniu tokena dostępu do Geowidgetu, skopiuj go.

inpost integracja kopiowanie tokenu dostępu geowidget
inpost integracja kopiowanie tokenu dostępu geowidget<br>

3. Skopiuj ID organizacji

Przejdź do zakładki Ustawienia organizacji i skopiuj ID organizacji. Jeżeli zakładka jest pusta to oznacza, że musisz najpierw wygenerować token dostępu do API w zakładce API ShipX.

inpost integracja kopiowanie ID organizacji
inpost integracja kopiowanie ID organizacji<br>

Krok 2. Konfiguracja InPost w panelu sklepu

Zaloguj się do Najszybszej i przejdź do ustawień sklepu, do zakładki Integracje i skonfiguruj InPost.

Sklep → Ustawienia sklepu → Integracje → Konfiguruj

konfiguracja InPost w panelu sklepu internetowego
konfiguracja InPost w panelu sklepu internetowego<br>

Kliknij w przycisk "Konfiguruj". W okienku konfiguracji wklej pozyskane z panelu InPost dane.

  • Aktywacja - zaznacz aby aktywować integrację InPost
  • Tryb systemu - zaznacz system produkcyjny
  • Id organizacji - wklej wartość z panelu InPost
  • Token dostępu do API - wklej wartość z panelu InPost
  • Token do Geowidgetu - wklej wartość z panelu InPost
  • Numer Trucker - wklej wartość z umowy kurierskiej z InPost

Zapisz ustawienia konfiguracji.

konfiguracja ustawień inpost paczkomaty i kurier
konfiguracja ustawień inpost paczkomaty i kurier<br>

Krok 3. Dodanie sposobu dostawy w sklepie

Po skonfigurowaniu InPost przejdź do ustawień sklepu i wybierz zakładkę "Sposoby dostawy".

Sklep → Ustawienia sklepu → Sposoby dostawy → Dodaj sposób dostawy

sposoby dostawy inpost
sposoby dostawy inpost<br>

Jeżeli będziesz korzystać z Paczkomatów oraz Kuriera to utwórz osobno dwa nowe sposoby dostawy w sklepie: InPost Paczkomat i InPost Kurier.

  • Etykieta - etykieta, która będzie pokazywana klientowi w formularzu zamówienia czyli np. "InPost Paczkomat"
  • Sposób dostawy na fakturze - jak pokazywać dostawę na fakturze, wybierz opcję
  • Stawka VAT wyliczana na fakturze
  • Adres śledzenia przesyłki - wpisz poniższy wzór dla paczek Inpost https://inpost.pl/sledzenie-przesylek?number={{tracking_number}}
  • Integracja - wybierz odpowiednią usługę
integracja Inpost Paczkomaty
integracja Inpost Paczkomaty<br>

Zapisz ustawienia.

Podobnie skonfiguruj sposób dostawy dla Kuriera. Jeżeli nie posiadasz podpisanej umowy na usługi kurierskie Inpost to możesz pominąć Sposób dostawy Kurier, możesz korzystać tylko z Paczkomatów.

Krok 4. Ustal koszty dostawy

W zakładce "Koszty dostawy" dodaj taryfy dla utworzonych sposobów dostawy: Paczkomatów i Kuriera, które będą obowiązywać w sklepie.

Sklep → Ustawienia sklepu → Koszty dostawy → Dodaj nowy koszt

Przykładowa tabela z wprowadzonymi kosztami dostawy dla klienta sklepu:

koszty dostawy inpost paczkomaty kurier
koszty dostawy inpost paczkomaty kurier<br>

Zobacz dokładnie: Jak dodać koszty dostawy w sklepie

Zapisz ustawienia sklepu.

Po prawidłowym dokonaniu integracji z InPost i wprowadzeniu kosztów dostawy w formularzu zamówienia w sklepie pojawi się interaktywna mapka (Geowidget), dzięki której klient będzie mógł wybrać preferowany punkt doręczeń.

mapka interaktywna InPOST paczkomaty
mapka interaktywna InPOST paczkomaty<br>

Jeżeli masz jakieś pytania lub potrzebujesz pomocy w skonfigurowaniu usług InPost skontaktuj się z nami.

Stwórz własną stronę internetową w kreatorze stron www Najszybsza.

Jak możemy Ci pomóc?

© 2020-2024 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl