Darmowa dostawa to jeden z najczęściej stosowanych sposobów na zwiększenie wartości koszyka zakupowego i zachęcenie klientów do dokonania zakupu. Klienci chętniej składają większe zamówienia, gdy wiedzą, że po przekroczeniu określonej kwoty dostawa będzie bezpłatna. Dowiedz się, jak skonfigurować darmową dostawę w swoim sklepie internetowym.
Darmowa dostawa to silny bodziec zakupowy, który może przynieść wiele korzyści:
Pierwszym krokiem jest decyzja, od jakiej kwoty chcesz zaoferować darmową dostawę oraz w jakich strefach ma obowiązywać. Możesz określić, że darmowa dostawa będzie dostępna tylko w wybranej strefie, np. dla zamówień realizowanych na terenie Polski, podczas gdy dla zamówień zagranicznych będzie naliczana standardowa opłata za wysyłkę.
Dodatkowo, masz możliwość zdefiniowania innych zasad dla darmowej dostawy produktów gabarytowych. Przykładowo, darmowa dostawa może obowiązywać tylko dla zamówień z produktami standardowymi, podczas gdy gabarytowe zamówienia będą wymagały opłaty, nawet jeśli łączna wartość koszyka przekracza próg darmowej wysyłki.
Możesz również wybrać, czy darmowa dostawa ma być dostępna tylko dla określonej metody dostawy, np. Paczkomatów, podczas gdy inne opcje dostawy, takie jak kurier DHL pozostaną płatne.
Taka elastyczność pozwala lepiej dostosować koszty logistyczne do potrzeb Twojego sklepu i klientów.
Zobacz przykładową tabelę ze zdefiniowaną darmową dostawą dla zamówień od 200 zł wysyłanych Paczkomatem i darmową dostawą dla odbiorów osobistych.
1. Wejdź w Ustawienia sklepu i wybierz zakładkę "Koszty dostawy".
2. Kliknij przycisk "Dodaj nowy koszt dostawy".
3. W okienku "Koszt dostawy" uzupełnij dane.
4. Zapisz zmiany.
Aby poprawnie działała darmowa dostawa, musisz także skonfigurować standardowe koszty wysyłki dla zamówień o niższej wartości. Postępuj podobnie jak w kroku 2, ale:
Zapisz zmiany, aby mieć pewność, że klienci, którzy nie osiągną określonego progu, będą musieli pokryć standardowy koszt wysyłki.
Oferowanie darmowej dostawy to świetny sposób na przyciągnięcie klientów. Umieść banery na stronie głównej, przypominaj o darmowej wysyłce w koszyku oraz w opisach produktów. Upewnij się, że klienci wiedzą, że mogą skorzystać z tej opcji.
Zajrzyj do Centrum Pomocy ze wskazówkami jak zaprojektować i skonfigurować stronę.
Możesz zlecić nam stworzenie strony lub sklepu w atrakcyjnej cenie.
Skontaktuj się z nami. Zapewniamy profesjonalną i szybką pomoc techniczną.
Korzystając z naszej witryny zgadzasz się na stosowanie przez nas cookies. Używamy niezbędnych cookies oraz opcjonalnych.
Polityka prywatności