1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak zdefiniować własne powiadomienia dla klientów

Jak zdefiniować własne powiadomienia dla klientów

SZYBKIE TWORZENIE STRON INTERNETOWYCH

Ostatnia aktualizacja: 2022-02-10

W sklepie internetowym wysyłane są klientowi automatyczne powiadomienia dla poniższych zdarzeń:

  • Zapłata za zamówienie - w momencie odnotowania wpłaty przez bramkę płatności
  • Wysyłka zamówienia - w momencie zmiany statusu zamówienia na "wysłane"
  • Dostarczenie produktu cyfrowego - w momencie wysłania produktu cyfrowego

Klient otrzymuje powiadomienie na adres e-mail, który podał podczas składania zamówienia. Powiadomienie mailowe przychodzi do niego z adresu Najszybszej i ma charakter informacyjny, klient nie musi odpowiadać na nie czy podejmować innych akcji.

W ustawieniach sklepu, w zakładce "Powiadomienia" możesz:

  • podać dane własnej skrzynki pocztowej aby klient otrzymywał powiadomienia z twojej domeny, a nie z domeny najszybsza.pl
  • zdefiniować własne teksty w szablonie maila powiadomienia
  • podać adres e-mail, na który chcesz otrzymywać powiadomienia o nowym zamówieniu

Domyślne ustawienia powiadomień wyglądają tak jak poniżej:

ustawienia sklepu powiadomienia dla klientów
ustawienia sklepu powiadomienia dla klientów<br>

Powyższe ustawienia oznaczają, że do klientów wysyłane są domyślne powiadomienia z adresu najszybsza.pl, dodatkowo sprzedawca otrzymuje powiadomienie o nowym zamówieniu.

Jak zdefiniować własne teksty w szablonach powiadomień?

1. Zaznacz pole "Własne teksty dla powiadomień".

2. Kliknij przycisk "Edytuj powiadomienia".

edycja powiadomień
edycja powiadomień<br>

3. W okienku edycji powiadomień wybierz zdarzenie, dla którego chcesz zmienić teksty.

edycja powiadomień wybór zdarzenia
edycja powiadomień wybór zdarzenia<br>

4. Zmień teksty w polach: Tytułu powiadomienia, Nagłówek, Tekst i Stopka.

edycja powiadomień dla klienta w sklepie internetowym
edycja powiadomień dla klienta w sklepie internetowym<br>

5. Zapisz ustawienia powiadomień i sklepu.

Jak wygląda szablon powiadomienia?

Przykładowy domyślny szablon powiadomienia wysyłanego do klienta po zdarzeniu  wygląda tak jak poniżej. Jest on już wstępnie sformatowany.

szablon maila powiadomienia dla klienta
szablon maila powiadomienia dla klienta<br>

Teksty w oznaczonych na czerwono fragmentach możesz zmienić w ustawieniach powiadomień. Są to:

  • tytuł maila powiadomienia
  • nagłówek powiadomienia
  • tekst pod nagłówkiem
  • stopka powiadomienia

Możesz stosować zmienne w tekstach:

  • numer zamówienia {{order.strd_number}}
  • nazwa sklepu {{store.stor_label}}

Oznaczony na fioletowo fragment jest stały i nie możesz go zmienić. W zależności od zdarzenia pojawia się tam link do statusu zamówienia lub link do pobrania produktu cyfrowego.

Stwórz własną stronę internetową w kreatorze stron www Najszybsza.

Jak możemy Ci pomóc?

© 2020-2023 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl