1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak zdefiniować własne powiadomienia dla klientów sklepu

Jak zdefiniować własne powiadomienia dla klientów sklepu

Dostępne w planach:

W sklepie internetowym możesz ustawić wysyłanie automatycznych powiadomień klientowi dla poniższych zdarzeń:

  • zamówienie przyjęte i sklep oczekuje wpłaty (klient wybrał przelew bezpośredni)
  • zamówienie zapłacone i przyjęte do realizacji (klient zapłacił za zamówienie przez bramkę płatniczą)
  • otrzymanie zapłaty za zamówienie (klient wpłacił kwotę przelewem bezpośrednim)
  • wysyłka zamówienia (z produktami fizycznymi)
  • dostarczenie produktu cyfrowego

Klient otrzymuje powiadomienie na adres e-mail, który podał podczas składania zamówienia. Powiadomienie ma charakter informacyjny, klient nie musi odpowiadać na nie.

W ustawieniach sklepu, w zakładce "Powiadomienia" możesz:

  • zdefiniować własne teksty w szablonach powiadomień
  • podać adres e-mail, na który chcesz otrzymywać powiadomienia o nowym zamówieniu
  • skonfigurować host, z którego klienci będą otrzymywać powiadomienia

Jak zdefiniować własne teksty w szablonach powiadomień?

Domyślne ustawienia powiadomień wyglądają tak jak poniżej:

domyślne ustawienia
domyślne ustawienia<br>

Powyższe ustawienia oznaczają, że do klientów wysyłane są powiadomienia o domyślnych neutralnych treściach w imieniu Sprzedawcy. Aby zmienić treści powiadomień:

1. Zaznacz flagę "Własne teksty dla powiadomień".

2. Kliknij przycisk "Edytuj treści powiadomień" aby móc edytować teksty.

własne powiadomienia
własne powiadomienia<br>

3. W okienku edycji treści powiadomień wybierz zdarzenie, dla którego chcesz zmienić teksty.

edycja powiadomień wybór zdarzenia
edycja powiadomień wybór zdarzenia

4. Zmień teksty w polach: Tytułu powiadomienia, Nagłówek, Tekst i Stopka.

edycja powiadomień dla klienta w sklepie internetowym
edycja powiadomień dla klienta w sklepie internetowym<br>

5. Zapisz ustawienia powiadomień i sklepu.

Jak wygląda szablon powiadomienia?

Przykładowy domyślny szablon powiadomienia wysyłanego do klienta po zdarzeniu  wygląda tak jak poniżej. Jest on już wstępnie sformatowany.

szablon maila powiadomienia dla klienta
szablon maila powiadomienia dla klienta<br>

Teksty w oznaczonych na czerwono fragmentach możesz zmienić w ustawieniach powiadomień na własne treści. Są to:

  • tytuł maila powiadomienia
  • nagłówek powiadomienia
  • tekst pod nagłówkiem
  • stopka powiadomienia

Możesz zastosować zmienne w nawiasach klamrowych, te wartości będą wypełniane dynamicznie:

  • numer zamówienia {{order.strd_number}}
  • kwota do zapłaty {{order.strd_total_str}}
  • nazwa sklepu {{store.stor_label}}

Możesz stosować proste formatowanie HTML np. w tekście i stopce możesz zastosować <p>paragraf</p> , pogrubienie tekstu <b>pogrubienie</b>, przejście do nowej linii <br> itp.

Oznaczony na fioletowo fragment jest stały i nie możesz go zmienić. W zależności od zdarzenia pojawia się tam link do statusu zamówienia a także link do pobrania produktu cyfrowego (w przypadku zakupu produktu cyfrowego).

Ostatnia aktualizacja: 2022-02-10

Jak możemy Ci pomóc?

Zajrzyj do Centrum Pomocy ze wskazówkami jak zaprojektować i skonfigurować stronę.

Możesz zlecić nam stworzenie strony lub sklepu w atrakcyjnej cenie.

Skontaktuj się z nami. Zapewniamy profesjonalną i szybką pomoc techniczną.


© 2020-2025 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl

Prywatność

Korzystając z naszej witryny zgadzasz się na stosowanie przez nas cookies. Używamy niezbędnych cookies oraz opcjonalnych.

Polityka prywatności