1. Strona główna
  2. Pomoc
  3. Jak samodzielnie skonfigurować sklep internetowy krok po kroku

Jak samodzielnie skonfigurować sklep internetowy krok po kroku

POMOC W TWORZENIU STRONY INTERNETOWEJ

Ostatnia aktualizacja: 2023-11-15

Jeżeli zdecydowałeś się samodzielnie skonfigurować sklep internetowy w naszej platformie to ten przewodnik jest dla Ciebie!

Pamiętaj, że zawsze, na każdym etapie tworzenia strony i konfiguracji sklepu masz zapewnioną naszą pomoc techniczną więc jeżeli masz dodatkowe pytania to skontaktuj się z nami. Możesz też zamówić projekt i wykonanie sklepu a wtedy my zadbamy o wszystkie szczegóły i skonfigurujemy dla Ciebie sklep od A do Z.

Jak samodzielnie uruchomić sklep krok po kroku?

Zauważ, że pierwsze 6 kroków możesz wykonać bez konieczności zakupu planu płatnego. Możesz przygotować cały sklep i dodać wszystkie produkty, dopiero gdy będziesz gotowy podłączyć domenę i bramkę płatniczą konieczne będzie wykupienie planu e-commerce.

Zaloguj się do Najszybszej i zacznij działać!

  1. Wybierz szablon e-commerce.
  2. Dodaj kategorie w sklepie.
  3. Dodaj produkty w sklepie.
  4. Ustal sposoby i koszty wysyłki w sklepie.
  5. Dostosuj wygląd stron w kreatorze.
  6. Uzupełnij treści Regulaminu i Polityki Prywatności.
  7. Podłącz domenę. KUPNO PLANU E-COMMERCE
  8. Skonfiguruj skrzynkę e-mail.
  9. Ustaw własne powiadomienia dla klientów.
  10. Podłącz bramkę płatniczą.
  11. Wykonaj zamówienie testowe.
  12. Podłącz analitykę i dodaj sklep do wyszukiwarek.

Krok 1: Wybierz szablon e-commerce.

Dużym ułatwieniem w budowaniu sklepu będzie wybranie z biblioteki szablonów szablonu z kategorii SKLEP. Taki szablon zawiera już wstępnie przygotowane podstrony sklepowe czyli stronę główną sklepu, stronę kategorii, stronę produktu, stronę formularza zamówienia, stronę regulaminu sklepu, stronę podziękowania za zamówienie i stronę ze statusem zamówienia.

Szablon sklepowy stworzy niezbędny szkielet sklepu. Wygląd sklepu: kolorystykę, rozmieszczenie poszczególnych sekcji i elementów, rodzaj czcionek, zdjęcia, banery, nawigację - praktycznie wszystko będziesz mógł później zmienić w kreatorze.

jak skonfigurować sklep wybór szablonu
jak skonfigurować sklep wybór szablonu<br>

Krok 2: Dodaj kategorie w sklepie.

Po utworzeniu witryny ze sklepem wejdź do ustawień sklepu i dodaj kategorie. Dodaj na początek przynajmniej kilka kategorii. Najlepiej zrobić to przed dodaniem produktów do bazy gdyż każdy produkt będzie można później od razu przypisać do kategorii. Uporządkuj kategorie w takiej kolejności w jakiej chcesz aby wyświetlały się na stronie.

Zobacz szczegóły: Jak dodać kategorię w sklepie

jak skonfigurować sklep dodawanie kategorii
jak skonfigurować sklep dodawanie kategorii

Krok 3: Dodaj produkty do bazy

Dodaj do bazy na początek przynajmniej 3 produkty. Poświęć trochę czasu i uzupełnij najważniejsze informacje o produktach: nazwę, adres URL, cenę, stawkę vat, opis produktu, warianty jeśli posiada, kategorię. Dodaj dobrej jakości zdjęcia produktu. Zadbaj o to aby zdjęcia produktów miały zachowane te same proporcje. Uzupełnienie tych informacji, zwłaszcza zdjęć będzie bardzo pomocne przy projektowaniu wyglądu sklepu gdyż od razu zobaczysz jak prezentują się twoje produkty.

Zobacz: Jak dodać produkt z wariantami w sklepie

Zobacz: Jak dodać produkt cyfrowy w sklepie

jak skonfigurować sklep dodawanie produktów
jak skonfigurować sklep dodawanie produktów<br>

Krok 4: Ustaw sposoby i koszty wysyłki w sklepie.

Przemyśl, jakie opcje dostawy chcesz oferować klientom i jakie koszty z nimi związane. W pierwszej kolejności ustaw Strefy Dostawy. Jeżeli zamierzasz obsługiwać tylko klientów  mieszkających w Polsce to dodaj jedną Strefę Dostawy "Polska" i dla niej określ metody dostawy i koszty z nimi związane.

koszty i sposoby dostawy
koszty i sposoby dostawy<br>

Zobacz szczegóły: Jak dodać koszty dostawy w sklepie

Zobacz: Jak zintegrować InPost w sklepie

Jeżeli sprzedajesz tylko produkty cyfrowe to takie produkty są wysyłane mailowo, więc najczęściej są bez kosztów wysyłki. W tej sytuacji nie musisz konfigurować ani stref dostawy ani metod, ani kosztów dostawy.

Krok 5: Dostosuj wygląd stron sklepu w kreatorze.

Wejdź do kreatora i przejrzyj strony sklepowe: Sklep, Strona Kategorii w sklepie, Strona Produktu, Formularz zamówienia, Podziękowanie za zakup, Status zamówienia. Dostosuj wygląd tych stron, zwłaszcza pudełek z produktami według swojego gustu i stylu twojej firmy. Zachowaj jednolitą kolorystykę i czcionki w całej witrynie aby zachować profesjonalny wygląd. Stwórz piękne i funkcjonalne strony, które zachęcają do obejrzenia produktów i zrobienia zakupów.

Zobacz: Jak zmienić kolorystykę na stronie

jak skonfigurować sklep wygląd stron
jak skonfigurować sklep wygląd stron<br>

Strona produktu jest bardzo ważna. To tutaj najczęściej użytkownik podejmuje decyzję o zakupie produktu. Spraw aby była atrakcyjna, elegancka i czytelna. Guzik "Dodaj do koszyka" powinien być widoczny i podkreślony kontrastowym z tłem kolorem. Produkt powinien mieć wyczerpujący opis uwzględniający korzyści, funkcje i unikalne cechy produktu, a zdjęcia powinny być dobrej jakości. Możesz dodać kilka zdjęć produktu aby zaprezentować go z różnych kątów.

Sklep strona produktu
Sklep strona produktu<br>

Krok 6: Uzupełnij treści Regulaminu i Polityki prywatności.

Wejdź do kreatora i przejrzyj strony Regulaminu i Polityki prywatności. Obsługa Operatorów bramek płatniczych zawsze sprawdza treści na tych stronach zanim aktywują dla Ciebie bramkę płatniczą. Regulamin i Polityka prywatności powinny zawierać informacje o firmie, zasady zakupów, zasady reklamacji, powierzania danych osobowych itp. Treści te są niezbędne, aby Twoja działalność była prowadzona zgodnie z przepisami prawa.

Zobacz: Jak napisać politykę prywatności dla sklepu

Zobacz: Jak napisać regulamin dla sklepu

Krok 7: Podłącz domenę.

Aż do tego etapu nie było konieczne wykupienie planu płatnego. Większość konfiguracji i projektowania mogłeś wykonać w planie darmowym! Aby podłączyć własną domenę do sklepu, skonfigurować skrzynkę pocztową do obsługi zamówień i uruchomić sklep teraz jest czas na zakup planu SHOP.

kup wyższy plan e-commerce
kup wyższy plan e-commerce<br>

Podłączenie domeny

Po zakupie planu SHOP możesz wyświetlić sklep pod własną domeną. Domena może być kupiona w Najszybszej lub u innego Operatora. Jeśli kupiłeś domenę w Najszybszej otrzymałeś darmową skrzynkę e-mail do obsługi sklepu.

Zobacz: Jak podłączyć domenę do sklepu

Krok 8: Skonfiguruj skrzynkę e-mail

Konfiguracja powiadomień z adresu sklepu

Skonfiguruj skrzynkę e-mail oraz automatyczne powiadomienia dla klientów tak aby były wysyłane z adresu sklepu.

Zobacz: Jak skonfigurować skrzynkę e-mail

Zobacz: Jak wysyłać powiadomienia z adresu sklepu

Krok 9: Zdefiniuj własne treści powiadomień dla klientów.

Możesz ustawić własne treści powiadomień dla klientów. Powiadomienia są wysyłane po dokonaniu płatności, po wysyłce zamówienia czy po dostarczeniu produktu cyfrowego. Jeżeli nie zmienisz tych ustawień to do klientów będą wysyłane standardowe, neutralne treści w Twoim imieniu.

Zobacz: Jak zdefiniować własne powiadomienia dla klientów

Krok 10: Podłącz bramkę płatniczą.

To jeden z ostatnich ale najważniejszy etap aby uruchomić sprzedaż w sklepie. Obsługa płatności w Twoim sklepie powinna być bezproblemowa, szybka i bezpieczna. Możesz zintegrować popularne bramki płatności: Przelewy24, Autopay (dawniej Blue Media), PayPal lub iMoje (ING).

jak skonfigurować bramke platnicza w sklepie
jak skonfigurować bramke platnicza w sklepie<br>

Pełna aktywacja konta u wyżej wymienionych Operatorów Płatności zwykle zajmuje 1-2 dni robocze. Jeżeli sklep jest już dostępny pod domeną, jest gotowy do sprzedaży produktów, wykonałeś przelew aktywujący i poprawnie zintegrowałeś bramkę w panelu Najszybszej to płatności internetowe powinno ci się udać podłączyć tego samego dnia (zależy to od szybkości aktywacji bramki u Operatora Płatności).

Zobacz: Jak podłączyć Przelewy24 w sklepie

Zobacz: Jak podłączyć Autopay (Blue Media) w sklepie

Zobacz: Jak podłączyć imoje w sklepie

Krok 11: Wykonaj zamówienie testowe.

Sprawdź, czy cały proces zamówienia działa poprawnie, wykonując zamówienie testowe. To pozwoli ci upewnić się, że klienci nie napotkają żadnych problemów podczas zakupów a cały proces zakupów wygląda dokładnie tak jak chcesz.

Krok 12: Podłącz analitykę i dodaj sklep do wyszukiwarek.

Ostatni etap to promocja. Podłącz swój sklep do narzędzi analitycznych, aby śledzić ruch na stronie, konwersje oraz wyniki sprzedaży.

Zobacz: Jak dodać kod śledzący Google Analytics do witryny

Zobacz: Jak włączyć Google Analytics dla e-commerce

Następnie dodaj sklep do wyszukiwarek internetowych, aby zwiększyć widoczność i zdobyć bezpłatny ruch.

Zobacz: Jak dodać sklep do Google

Gratulacje!

Twój sklep internetowy jest teraz gotowy do generowania przychodu. W pełni skonfigurowany, z profesjonalnym wyglądem i niezbędnymi funkcjonalnościami.

Dziękujemy, że wybrałeś Najszybszą do stworzenia swojego sklepu! Życzymy wielu zamówień!

Pamiętaj, że nasz zespół zawsze jest gotów, aby pomóc Ci w razie wątpliwości. Jeżeli samodzielna konfiguracja jest dla Ciebie zbyt trudna lub nie masz czasu i chcesz abyśmy zbudowali i skonfigurowali dla Ciebie sklep od A do Z skontaktuj się z nami.

Stwórz własną stronę internetową w kreatorze stron www Najszybsza.

Jak możemy Ci pomóc?

© 2020-2024 Strona zbudowana i hostowana w Najszybsza.pl